maanantai 26. lokakuuta 2009

Luokittelematon vapaamatkustaja

Sain viime viikolla määritelmät itsestäni neuvolasta ja työvoimatoimistosta.
Vapaamatkustaja. Luokittelematon.

Olen vapaamatkustaja, sillä en vastaanottanut lapselleni neuvolan suosimia rokotuksia.
Olen jättänyt niitä tietoisesti pois selvitettyäni asiaa. Vaihtoehtoja on. Apteekistahan voi ostaa rokotteita esim. ilman elohopeasisältöä ja toimittaa neuvolaan annettavaksi lapselleen. Lasta voi myös suojata homeopatian avulla.

Jos kyseessä olisi ollut ensimmäinen lapseni, olisin varmasti antautunut ammattilaisen syytöksen edessä (koska olen vapaamatkustaja, on syytäni, että nämä kurkkumädät sun muut taudit eivät ole hävinneet kokonaan Suomesta).
En olisi uskaltanut luottaa omaan intuitiooni enkä omaan kantaani, maalaisjärkeeni.

Kahdessakymmenessä vuodessa olen muodostanut mielipiteeni. Olen kokenut, mikä on tukenut lapseni terveyttä. Homeopatiaa ei korvaa vakuutukset, mutta minulle tärkeämpää kuin saada korvaukset antibioteista, on lapseni terveys. Maksan siis itse. Ja olen vapaamatkustaja.

No, seuraavana päivänä minut analysoitiin työvoimatoimistossa. Luokittelematon.
Elämäntaidon valmentajakoulutusta ei löydy listoilta, olen toiminimellä toimien auttanut ihmisiä, mutta voidaanko se aika laskea mihin kategoriaan. Omasta mielestäni olen sielunhoitaja, mutta en ole kirkon tai sosiaalipuolen kautta kouluttautunut.
Yrittäjyys on tuonut eteeni omat heikkouteni, joita ei ole ollut mukava työstää. Oppia on tullut oikein kantapään kautta. Nyt on vedettävä happea ja annettava itselle anteeksi. Nyt minäkin saan pohtia, mikä minusta tulee isona.

Yhteiskunnalla on paljon karsinoita, joihin meidät luokitellaan. Tai luokittelemme itsemme. Nainen.Äiti.Ihminen. Yksinhuoltaja. Yrittäjä. Työtön. Eronnut. Sinkku. Aikuinen.Tytär. Sisko. Markkinointimerkonomi. Elämäntaidonvalmentaja.
Luokittelu saattaa helpottaa "tunnistamista". Sitä, miten suhtautua toiseen. Oletko kanssani samassa karsinassa vai eri?
Pikku prinssi on sanonut: "Aikuiset rakastavat numeroita. Vasta siten he luulevat tuntevansa toisensa. Paljonko isäsi saa palkkaa? Minkä ikäinen hän on?"

Minä määrittelen itseni sieluksi. Tiedän, mistä olen tullut ja minne olen menossa. Tiedän, että olen henki kehossa täällä maan päällä oppimassa, kasvamassa ja nauttimassa.
Miten sinä määrittelet itsesi, jos et saa kertoa aviosäätyäsi, koulutustasi ja työtehtävääsi?
Kuka olet?








2 kommenttia:

Pilviharso kirjoitti...

Elämän oppikoulua käyn ja toivon siitä miten kuten selviäväni. Onneksi olen sielu, jonka oikee koti ei oo täällä, enkä vain verta ja lihaa.

t toinen luokittelematon

Pilviharso kirjoitti...

Onneksi olkoon, olet saanut ja ansainnut Kultainen blogi -pystin, tule hakemaan!