keskiviikko 11. marraskuuta 2009

Rakkaus ja pelko

Olen ollut laiska ja toimelias. Laiska kirjoittamisessa.Toimeliaasti olen hoitanut asioitani järjestykseen. Urakka on suuri, mutta askel kerrallaan, kuten verokarhutäti neuvoi.

Olen miettinyt pelkoa. Miten se saa ihmisen käyttäytymään?
Toiset nauttivat pelosta, menevät oikein sitä kohti. Toiset pistävät päänsä pensaaseen, ettei tarvitsisi kohdata pelkoa. Minähän olen kiinalaisessa horoskoopissa jänis, kai se jotain kertoo.

Mitä sinä pelkäät tällä hetkellä? Mitä minä pelkään tällä hetkellä?
Sinusta en tiedä, itselläni on tunne...että juuri nyt, en pelkää.
Eräs meedio sanoi minulle joskus, siellä missä on rakkautta, ei ole pelkoa.
Se on totta.

Pelko syntyy egon harhasta. Kun ajattelen olevani kotoisin Lähteestä, rakkauden energiasta, niin pelko häviää. Mitä enemmän rakastan itsessäni olevia varjoja, rampauttavia uskomuksia eheäksi, sitä pienemmäksi pelko käy. Se häviää. Sillä ei ole voimaa.

Pelko on egon ja ihmistenkin käyttämä hallintaväline. Tälläkin hetkellä maailmaa hallitaan pelolla. Tiedät kyllä mistä puhun. Jos et, avaa sanomalehti tai tv. Ja jos haluat rypeä pelossa, hyppää iltapäivälehtien maailmaan.

Mitä, jos tänään käyttäisit uutisaikasi toisin, ajattelemalla rakkautta? Voisitko istua 5-10 minuuttia hiljaa ja ajatella: Siellä, missä on rakkautta, ei ole pelkoa.
Ajattele jokaista sinulle tärkeää ihmistä, olivatpa he lähelläsi tai henkimaailmassa, ja lähetä heille rakkauden ajatus.

Ajatuksen voima luo ihmeitä. Harjoittele rakkaudella.


1 kommentti:

Pilviharso kirjoitti...

Harjoittelen, kyllä kiitos. Nyt taas tuntuu, että kaikki pitaa aloittaa alusta ja kerrata. Sillä niin hyvä olen pelkäämään, että välillä on vihellettävä peli poikki.